08 Ocak 2009

Talaştan Oyun Hamuru Yapımı


Talaş hamuru çalışması da diğer oyun hamurları gibi yapımı kolay ve zevkli bir çalışmadır. Talaş hamurundan yapılmış obje fotoğrafı bulamadığım için bulduğum bir talaş fotosu ile yazımı renklendirmek istedim :)
Gerekli Malzemeler:
4 Ölçü kereste tozu
2 ölçü un ya da zamk
1 ölçü su
Yapılışı:
Derin bir kabın içine kereste tozunu koyun. Unu su ile sulandırın. Un yerine sulandırılmış zamk da kullanabilirsiniz. (zamk ilave edilen talaş hamuru ekonomik değildir. Çok çabuk kuruduğu için saklamanızda güç olacaktır.) Sulandırılmış unu kereste tozuna yavaş yavaş ilave edin. Katı bir hamur elde edeceksiniz. Talaş hamurunu nemli beze sarıp serin bir yerde 1 hafta kadar saklayabilirsiniz.
Uygulama:
Kağıt hamurunda olduğu gibi talaş hamurunda da hamurunuzdan bir parça alıp istediğiniz şekli verebilirsiniz. Hamurunuz kuruduktan sonra vernik sürmenizi tavsiye ederim. Daha önce yazdığım parmak boyası tarifini de belki uygulamak istersiniz.

7 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

merhaba,bloğunuzda orjinal şeyler bulucağımı ümit ediyorum...tekrar görüşmek dileğiyle sağlıcakla kalın.

embir dedi ki...

umarım beğenirsiniz:)

Huzur Moda dedi ki...

embirrrrrrrr.... ya bu üç sütun olayını ben yapamadım geceye sormuştum o anlattı bişiler ama ben hazır şablon bulamadım ki üç sütunlu bende böle istiyorum . lütfen bana üzerinde değişiklik yapmadığın üç sütunlu hazır şablon kodu verirmsin yada . yada bloggerin kendi şablonunun üstündemi değişiklik yapıyoruz ((((8

embir dedi ki...

Canım dün gece anlatmış, onun dediklerini yaptım oldu. Bende buradaki şablonlardan kullanıyordum, gecenin dediği yerleri ekledim oldu. Ama biraz uğraştırıyor, diğer bloğuma yapacak gücüm ve sabrım kalmadı :) Gecenin dünkü yazısını oku ve adım adım uygula, sabırlı ol :)

beyaz mendil dedi ki...

Embir'ciğim nereden buluyorsun bu uğraşılı işleri walla bravo,teşekkürler.

Ayca Karaoglan dedi ki...

İlkokul ve ortaokulda teknik iş ve teknik resim dersleri görmüştüm. Tabii ilkokuldayken hemen teknik resime başlatmıyorlar :) Hamurlarla, tahtalarla uğraşırdık. Bize yaptırdıkları seramik hamuru vardı. Bu hamurda da beyaz tutkal, un ve su vardı. Sonra senin dediğin gibi vernikliyorduk :)

embir dedi ki...

:) lisede çocuk gelişimi okumuştum oradan biliyorum bunları :) Çok keyif alarak okumuştum o yıllar...
Yarın kendim için dikiş günü ilan ediyorum. Bakalım neler çıkacak ortaya...

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...