04 Ocak 2009

Takı Askısı Yaptım

Yaklaşık 8 yıl önce bir iş arkadaşımın hediye ettiği ahşap ev vardı. Bir süre iş yerinde bunu kullanmıştım. Bacasına bir kalem ve çekmecesine de ataç, iğne falan koyuyordum. Daha sonra onu masamdan kaldırmıştım ve uzun yıllar öylece beklemeye başlamıştı. Birde annemin fincan aaskısı vardı ki onun da altı kırılmıştı. Bir gün aklıma bu ikili birleştirme fikri geldi. Bu fikirde zamansızlık sebebiyle bir hayli bekledikten sonra geçen gün marifet çerçevemi yaparken haydi onlarıda işlevsel hale getireyim dedi. Ahşap evi üç kat akrilik boya ile boyadım. Ahşapta oymalar vardı, bu kısımları farklı renklerle boyadım, ayrıca her cepheyide yine farklı farklı boyadım. Daha sonra çerçevemle beraber onları sprey vernikle cilaladım. Takı askımın alt tarafı tamamlanmış oldu.

Sırada metal olan askı kısmı vardı ki boyadığım ahşaba uygun olması gerekiyordu. Elime kurdelalarımı aldım ve önce gövdesini kurdelayı sarmaya başladığım yerden yapıştırdıktan sonra sıkıca dolayarak sonunu yine yapıştırarak tamamladım. Ardından askı bölümlerini de kurdela ile sıkıca aynı şekilde sardım. Askıların içinin boş olmasını çok sevdim, böylece küpeleri de bol bol asabilirim :)

Askının başında plastikten bir top vardı ve o da güzel gözükmüyordu. Bende o top kısmı beyaz kurdela ile sardım, üzerine motif aparatı ile yaptığım çiçeği sanki şapkaymış gibi yapıştırdım. Asetat kalemi ile de yüz çizdim. Askının alt kısmını sakız yapıştırıcıyla kapladım ve evin bacasından içeri soktum. Aslında sakız yapıştırıcı olmasa da olurdu ama bu şekilde askı daha da uzun oluyor ve uzun kolyelerim yere değmeden durabilecek. İşte bu şekilde bir takı askısı yaptım. Henüz takılarımı üzerine asmadığım için boş şekilde fotoladım.

5 yorum:

Yelda dedi ki...

Ellerine sağlık benimde böyle birşeye ihtiyacım var aslında,
gerçi arkadaşım esmer bijuteriden bana bayan sulyeti şeklinde aldı ama kullanmaya kıyamıyorum.
Çok güzel olmuş bayıldım

berkbuket dedi ki...

embirciğim geçen gün simleri nerden aldığımı söylemek için bloğuna girdiğimde nenenizin kaybını öğrendim simleri yazmaya dilim varmadı. şimdi yazıyorum. aslında ben o simlere para vermedim eşim otelde çalıştığı için sezon kapandığında animatörlerin kullandığı ve artanlarında gelecek seneye saklanmadığı için benim değerlendireceğimi düşünerek getirdiği malzemelerin arasından çıktı. ama genede biliyorumki tüplerde satılan markalılar pahalı ben kırtasiyecilerde görüyorum poşette satılıyor daha hesaplı.

embir dedi ki...

Yeldacım, o kokoş kadınlı askıları bende çok beğeniyorum. Bir ara parfüm şişesinden yapıcam :)

Buketcim sağolasın canım. Kalanlara rabbim uzun ve sağlıklı ömürler versin.

Sim için verdiğin bilgiye de teşekkür ederim canım.

beyaz mendil dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerine sağlık.Oldukça da ilginç,ben olsaydım fincanlığı atmıştım bile:)

Sevtap dedi ki...

embir çok hoşsun ya süper olmuş

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...