14 Ocak 2009

Ninemizin Yaptığı Kırkyama Kırlent

Yeni yılın 2. günü aramızdan ayrılan sevgili nenemizin el emeği olan ve bana hediye ettiği kırkyama kırlenti sizlerle paylaşmak istedim. Ninemiz kırlenti birbiriyle uyumlu iki farklı kumaş kullanarak ve elinde dikerek yapmış.
Cenaze için kujum Mersin'e gittiğinde ninemizin evindeki bir çanta da parça kumaşlar olduğunu söylemişti. Sanırım kırkyama işini çok seviyordu. Vaktini de bu şekilde değerlendiriyordu.
İşte böyle arkadaşlar, hepimiz bir gün bu dünyadan gideceğiz ama yaptıklarımızla, insanlara davranışlarımızla anılacağız. Hepimizin ilerde güzel anılmasını ve nenemize de tanrıdan rahmet diliyorum.

18 yorum:

GeCe dedi ki...

çok güzel yapmış gerçekten temiz ve düzgün çalışmış herhalde yılların tecrübesidir allah rahmet eylesin

Malla dedi ki...

Bende sevgili anneciğimin el emeği göz nuru işlediklerini tablo,yastık olarak değerlendirdim. Hatta en son kullandığı minik yastığı kokusuyla işlediği yastığın içine koydum.Senin ninende çok şanslıymış senin gibi değer bilen bir torunu olduğu için.Nurlar içinde yatsınlar.

embir dedi ki...

sağolun arkadaşlar, hepimizin kaybettiği sevdiklerine allah rahmet eylesin.

Bal küpü dedi ki...

Nineniz ne temiz çalışmış,Allah rahmet eylesin. Bir kere daha anladım ki,insanın bir eşya kadar bile kıymeti yok.Baksana eşyalar nesilden nesile kalıyor. Ama bir insanı kaç nesil sonrası hatırlıyor ki? Babannemin hatıraları var bende kullanıyorum,her gördüğümde onu anıyorum ama belki çocuklarım bilecek ya onların çocukları??

Ayca Karaoglan dedi ki...

ne güzel bir hatıra, iyi ki böyle bir hediyesi kalmış sende... mekanı cennet olsun, huzur içinde yatsın... allah bize de böyle güzel anılmak nasip etsin...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim Allah huzur icinde yatirsin ninenizi, ben yastiklari cok begendim :) Ellerine saglik ninenin...

embir dedi ki...

Balküpü çok haklısın, kumaşlar, boncuklar, teller onların da belli bir ömrü var. Belki yapılacak güzel bir beste, yazılan anlamlı bir şiir ya da tablo daha uzun yıllar kalacaktır...

Unknown dedi ki...

canım ;
ne kadar temiz ve düzgün çalışılmış.
çok doğru...
ömür bitiyor.geriye sadece insana ait güzellikler kalıyor.
umarım ardımızdan güzellikle anılacak yaşamlarımız ve ilişkilerimiz olur.
mekanı cennet olsun..
sevgiyle kal.

Yelda dedi ki...

Ellerine sağlık nur içinde yatsın
çok güzel olmuş
Güzel bir hatıra

Unknown dedi ki...

Canım çok güzel nineciğin harika yapmış benim rahmetli anneannemde parça kumaşlardan kırkyama pike yapardı.Mekanları cennet olsun öptüm...

~PakKaramu~ dedi ki...

Visiting you

cicibici bişeyler dedi ki...

Allah rahmet eylesin,ne kadarda muntazam yapmış,el emeği bunun için çok anlamlı tabiki.

nazardeğmesin07 dedi ki...

günün aydın olsun arkadaşım hayırlı bereketli cumalar http://nazardeymesin07.blogspot.com

Cocukla Cocuk dedi ki...

Nur içinde yatsın nineniz Embir'cim. yaşını yazmışmıydın hatırlamadım şimdi ama çok modern kullandığı renkler, ninenin. Güle güle kullan. Pek kıyılmaz böyle yadigarlara bir de öyle bir durum var değil mi?

leyya dedi ki...

oyyy vakti zamanında bu olayada el atmış biri olarak çok beğendim nenenin emeklerini.Allah rahmet etsin demek yerine maşllhlı uzun ömür dilemek isterdim.ama seninde dediğin gibi kalıcı değiliz hiçbirimiz.
geçende şu yaka iğnesinin iskeletini almış ama nasıl değerlendireceğimi bilmedigimden ıvır zıvır kutusuna atmıştım))şimdi ise bissürü fikir canlandı kafamda.çok hoş ..

Sibella dedi ki...

Çok güzel el emeği göz nuru, tekrar Allah rahmet eylesin diyorum sevgili nineciğine..

ella dedi ki...

nenenize Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Annem hep bu ördüğümüz danteller kadar hükmümüz yok, biz gidiyoruz ama onlar arkamızdan yıllarca kullanılıyorlar der. haklı galiba. bizdende geriye böyle güzel şeyler kalmalı :)

embir dedi ki...

Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim.

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...