26 Ocak 2009

Kazaktan Çantam Bitti

Kırmızı renk yün bir kazağım vardı. Yıllardır severek kullanıyordum ama zamanla küçüldü, dar gelmeye başladı. Bende onu bir kot yeleğimle birlikte attım çamaşır makinesine en sıcak ayarda en yüksek devirde evire çevire yıkadım. Makineden küçülerek ve istediğim gibi keçe olarak çıktı ve bana merhaba artık beni çanta yapabilirsin dedi :))
Kazağın yakasını ve kollarını sabunla çizdim ve kestim. İçine de yeşilli kırmızılı bir kumaştan astar yaptım. Kolalrdan birisini sap yapmak için kullandım. Şekil itibariyle buna fermuar dikersem güzel olmaz diye kırmızı cırt bant aldım onu ortasına diktim. Ha alt kısmını da biraz kalınca dikip kenarlarını içinden katladım böylece tabanı daha kalın oldu. Benim de kahverengi örgü çantamdan sonra kendi emeğim olan bir çantam daha oldu. Bu arada bloğumdaki fotolara tıklayınca biraz daha büyük hallerini görebilirsiniz.

38 yorum:

Nur dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş..

beyaz mendil dedi ki...

Harika olmuş hayatım,ben şimdi kazaklarıma bakmaya gidiyorum:)

gunduz68 dedi ki...

dikebilmek kadar güzel ve yararlı bir yetenek var mı acaba:)

embir dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar, gerçektende dikebilmek çok güzel birşey. Hemde daha kısa zamanda bitiyor. Örünce daha uzun oluyor.

Büşracım bende eskiden giysilerimi, aksesuarlarımı hep başkalarına verirdim şimdi sadece gerçekten kullanacağına inandığım kişilere veriyorum, gerisini de bu şekilde değerlendiriyorum. Aynı anda 3 kazağımı keçeleştirdim ama diğerleri beklemede. Onları da değerlendireceğim :)

sesiber dedi ki...

uwwww çok güzel olmuş, kırmızı kırmızı. Güle güle kullan embirim.

GAMZELİ ANNE dedi ki...

ellerine sağlık canım her ikiside çok güzel olmuş ben turkuaz renge bayılırım benim rengim zaten:))ona karşı ayrı bi hayran kaldım :))sana bişi danışmak isterim dikişe merakım var ama bir makine almak istiyorum sen dikişle uğreştığına ve makinenin fotosunu koyduğuna göre bana bi makine tavsiyesinde bulunur ve yardımcı olursan sevinirim:)nasıl bi dikiş makinesi almalıyım sence bloguma yorum olarak cevap bırakırsan sevinirim:))

embir dedi ki...

Gamzeli anne ve sesicim beğenemnize sevindim. Dikişle yeni yeni haşır neşir oluyorum. Bunlar flört dönemi ürünleri :))

cicibici bişeyler dedi ki...

Harika olmuş,süper! çok güzel değerlendirmişsin,ellerine sağlık.

GAMZELİ ANNE dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşım:))şimdilik küçük makineler işime yarar sanırım:))umarım senin çantalarını örnek olarak kullanabilirim iznin olursa :))

Huzur Moda dedi ki...

çok çalışıyon bu aralar maaşllah... kırmızı kırımızı ne hoş olmuş öle ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canım maşallah sana çok şık bir çanta olmuş iyi günlerde kullan öptüm..

Haydins dedi ki...

Tek kelimeyle super olmus, cok begendim hem rengini hem modelini..Ellerine saglik :)

Yelda dedi ki...

Canım ellerine sağlık ne kadar hoş ve güzel olmuş
İyi günlerde kullan

Ayca Karaoglan dedi ki...

Becerikli insan, nazar değmesin tü tü tü 41 kere maşallah :) Arkadaşım ne güzel olmuş, kırmızıya bayılırım. Eline koluna sağlık, iyi günlerde kullan. Bi ara bana da şu dikiş makinesini nasıl kullanacağımı biri göstersin ama yaa :))))

Suzy dedi ki...

Çanta çok güzel olmuş. Eline sağlık, rengi de çok canlı.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Embircim, yaraticilikta sinir tanimiyoruz anlasilan :)) Canta coooook seker olmus :) Gule gule kullan :))

embir dedi ki...

ay hava da güzel, öğlen gittim cici cici dergiler aldım, birazda alış veriş yaptım. Üstüne de güzel yorumları okuyunca iyice neşelendim. Gamzeli anne istediğin modeli alabilirsin. Benimkiler biraz atmasyon, ilerde daha iyilerini yaparım. Bu arada çantamı bugün kullandım şöyle iki sorunla karşılaştım. Birincisi sadece ortasına çırt bant olayı hırsızlık, kaç kaç olaylarının tavan yaptığı günümüzde tehlikeli oluyor. İki yanına da cırt bant dikmeye karar verdim. Bir diğeri de çantanın içindekiler ağır olunca kullanmakda zorlanabilirsiniz. Belki sapın içine birşey koymak daha iyi sonuç verir ama keçe zaten kalın içine de birşey koyarsak dikmesi zor olabilir.

Ayçacım ben makineyi koydum sehbaya elime de bir kumaş aldım önce deneme dikişleri yaptım. Sağını solunu kurcalaya kurcalaya bir iki iğne kırmak şartıyla istediğim dikiş ayarını tutturdum. Elimden gelen birşey olursa seve seve yardımcı olurum.

ella dedi ki...

çok güzel ve yaratıcı olmuş. benim hiç aklıma gelmez böyle şeyler. kahverengi çantanızda güzel ellerinize sağlık.

GeCe dedi ki...

kırmızının rengi çok hoşmuş eline sağlık

Mavi Bahçe dedi ki...

çok güzel olmuş.güle güle kullan canım

leyya dedi ki...

wofff))iki çanta da çok şeker olmuş embir .güle güle kullan.daha uzun yazmak isterdim ama gidip keçeleştirebileceğim bir kazak aramam lazım daa)))(inşllh eşiminkilerden denk gelmez))

embir dedi ki...

leyyacım süpersin :))

Bal küpü dedi ki...

Vallahi bayıldım. Hamarat hanımsın:) çokta güzel olmuş.İyi günlerde kullan.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Embir, harika olmuş. Geçen yıl aynı yöntemle yastık yapmıştık. eskiyen kazakları atmamak lazım. Çok düzgün dikilmiş arkadaşım güle güle kullan

engindeniz dedi ki...

Süper olmuş ya hazırdan hiç bir farkı yok ellerine sağlık.

embir dedi ki...

güzel yorumlarınız daha çok şey yapmak için çevk veriyor. Bir tane açık bej mi desem krem mi desem kazağım var. Onu da kırlent yapayım o zaman, salonuma da uyar.

Adsız dedi ki...

embir öncelikle ellerine sağlık çok güzel görünüyor. cahilliğimi mazur gör, bişey öğrenmek istiyorum. kot yeleğimle birlikte en yüksek derecede yıkadım demişsin ya, keçeleştirme işlemi için mi gerekiyor bu? yani niçin kot? :)

embir dedi ki...

Teşekkürler serguncum, yarın kaatı kursuna geleceğim, orada tanışırız. Kot ıslanınca sert bir kumaş olduğu için yünü makinada dönerken dövüyor ve keçeleşmesini kolaylaştırıyor.

Adsız dedi ki...

hmm anladım teşekkür ederim, deneyeceğim..
kursta görüşmek üzere..

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Ayy bu da süper olmuş rengide çok güzel çok muntazam olmuş canım güle güle kullan benim kazak hala bekliyor çok fazla keçeleşmedi benimkisi yani sert olmadı hem en yüksek derecede yıkadım :(

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Çanta deyince aklıma gelen tek isim,"embir":))Şimdi bir soru soracağım da istersen sen sonradan gülersin çok basitse;Önce gazeteden falan patron kesmem mi gerekiyor, nasıl hemencecik çanta şeklinde diktin bunu,ya da kalıp falan mı bulmam lazım biryerlerden,aynı böyle kırmızı bir kazağım var,ya birşey çıkar ortaya ya da eceli gelmiştir,denenecekler arasına yazıldı.Bir de astarını da ayrıca dikip içine mi geçireceğim.Tamam tamam sustum:))

embir dedi ki...

Kaymaklı kadayıfım, öncelikle çok teşekkürler.

Sana bir link vereceğim kazagını oradaki gibi kes canım, patrona falan gerek yok. Sende kazağını makinede yüksek ısıda yıka keçe yap önce. Astarını da bir kumaşı aldım elime çantanın kalıbından daha büyükçe kestim, elimde büze büze teğelledim. Sonra çanta ile birlikte diktim ayrıca değil. Çantanın kenarlarını kıvırdım astarı içine koydum ve aynı anda elimde diktim. Çok kalın olduğu için makinede diemedim. Ay çok zaman geçti öyle dikmiş olmam lazım:))

Kazaktan çanta kalıbının linki aşağıda canım. Çok öpüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

http://www.10marifet.org/yazi/geri-donusum-cantam-da-bitti

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Teşekkürler detaylar için, yorum da yazdım altına:))

http://www.hepsiburada.com/artes-mini-dikis-makinasi/productDetails.aspx?categoryid=162152&productid=evartesminidikis
benim makinam bundan, diker mi bilmem,ipliği yerinden çıkıyor, biraz uyduruk zaten ben de uydurukum daha birşey dikemedim.Ama akşama atayım birkaç kazak:))yıkanıversinler 90 derecede,misler gibi.

embir dedi ki...

canım çok kalın olursa elinde dikiver, moralini bozma, bu işte seni makine mi yıldıracak:) Sonucu merakla bekliyorum.

Unknown dedi ki...

Embircim eline sağlık,senden ilham alarak eski bir kazağı becerebilirsem çanta yapıcam,sağol,sevgiler

nokuruncocuklari dedi ki...

gerçekten her iki çantada harika olmuş.İllede kırmızı ama turkuazla&kahverengi dansıda çok güzel vede herşeyden önemlisi bu kadar yoğunlukta böyle harika işler çıkartmanız olağanüstü bir kez daha tebrik ediyorum sizi

embir dedi ki...

canımsın teşekkürler canım.

şaziye dedi ki...

pek beğendim, benhde hemen deneyeyim. Umarım sizinki gibi güzel olur

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...