23 Ocak 2009

Hırsız Var, Hemde Her Yerde

HIRSIZZZZZ VARRRR
Ya arkadaşlar hırsız diye diye geldi sonunda. Bizim ofis Genel Merkezimiz içinde değil (orada gece bekçilerimiz görev yapıyor). Bu sebeple bir apartman dairesinde çalışıyoruz. Apartmandaki tüm dairelerde iş yeri, sürücü kursu var, dersane var, inşaat firması var. Apartmanın karşısında ise TSK'lerinin bir dairesi, onun yanında bir sendikanın binası.
Bu akşam müdürümüz eğitimdeydi ben hariç tüm arkadaşları da yanına çağırdı (fırça atacakmış, ben inek çalışan olarak yırtmıştım) Akşam odacımızda ben çıkıyorum dedi. Kapıları kilitledin mi diye sordum evet dedi. Ondan 20 dakika sonrada ben işimi bitirdim kapıların kilitlerini kontrol ettim (iyi ki de etmişim, mutfağın asma kiliti kapalı gibi dursada kontrol edince açıldı, onu kapattım, diğer kapıların da kilitlerini sonuna kadar kilitledim) Ofisin tüm pencere ve balkonlarında demir var zaten ama yinede her yeri sıkı sıkı kapatıyoruz. Ana kapının kilitlerini de bir güzel kilitledim içimden de inşallah birşey olmaz diye geçirerek ofisten ayrıldım. Bu aralar o kadar çok hırsızlık olayı duyuyorum ki, içimde hep bir korku var.
Akşam 21.30 gibi müdürüm beni aradı. Nasılsın ne yapıyorsun falan dedikten sonra ofise hırsız girmiş dedi. Kapıyı kim kilitledi? Beeeeen. Hemde tüm kilitleri kontrol ettim. Nereden girdi bu hırsız? Genel Merkeze haber verilmiş. Görevliler ve polisler gelmiş. Müsaitseniz sizde gidip bakabilir misiniz dedi. Tabi dedim. Apar topar evden çıktık, az önce dönebildim eve (saat 00.10 gibi) İçerde polisler tüm ışıklar yanıyor. Bir baktım hırsız ana kapıdan girmiş. Kilitleri vida ile sökmüş, içindeki mekanizmayı kırmış. Sadece bir odadaki 4 pc'nin lcd monitörlerini almış o kadar. Ya bu hırsız salak mı ofisde onca malzeme var. Eğitim Bölümü olunca pc, laptop, projeksiyon bir dünya. Bugün ofisde 10'dan fazla bilgisayar vardı. Ofise giderken yolda kujumla da konuştuk onca bilgi gittiyse onları toplamamız imkansız. Neyse ki bilgisayar kasaları da duruyordu. Olay yeri inceleme geldi hiç bir parmak izi bulamadı. Hırsızların çok profesyonel olduğunu söyledi. O kilidi öyle sökmeyi de herkes yapamazmış (hırsız camiasında) peki dedik neden sadece 4 monitörü aldı. Ortada laptop bile vardı. O kadar sipariş alınmışmıştır dedi. Yuhhhh dedik. Adamlarda öyle bir cesaret varki, üst katımızdaki sürücü kursunda hala ders var. Apartmana giren çıkan olmasına rağmen korkmadan kapıyı açmışlar.
İki arkadaşımız ifade vermek için karakola gitti. Bizde çilingiri bekledik. Bu sırada da onunla sohbet ettik. Çelik kapıların teneke olduğunu önemli olanın kilit olduğunu söyledi. Kelepçeli kilitler varmış. Onlardan yaptırmak daha güvenli oluyormuş. Hani kilidinizi değiştirmek isterseniz diye söylüyorum. Ücreti de 80 TL'miş. Bu arada olay yeri incelemedeki polisler bu akşam 18.00'den sonra bunun 6. vaka olduğunu söyledi. Düşünün ne kadar olay olduğunu. Pazar akşamı da bizim apartmanın karşısındaki bakkala hırsız girmişti. İki hafta önce ise ofisin olduğu binanın en üst katındaki dersaneden bilgisayarlar çalınmıştı.
Kapılarınızı sıkı sıkı kilitleyin, eğer çalışıyorsanız evinde olan komşularınızla ilişkilerinizi güçlendirin (ses duyunca bakabilecek değerde olsunlar). Hırsızsız, güvenli günler diliyorum.

17 yorum:

Malla dedi ki...

Geçmiş olsun. karşılaşmamak en iyisi.Allah herkesi bunlardan korusun.

embir dedi ki...

Sağol canım ya, insanın eli ayağı boşalıyor sinirden.

Banu dedi ki...

aman ya geçmiş olsun... Kimseye birşey olmamış tesellimiz. Çok dikkatli olmalıyız gerçekten.

Huzur Moda dedi ki...

geçmiş olsun canım . cana gelmesin yeterki ama yinede korku olur insanda.

Semra Merdan dedi ki...

Çok geçmiş olsun.İnsanlar işsiz,parasız filan filan.Allah daha kötü günlerden korusun.

Yelda dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım
çok sinir bozucu bir durum
Artık okadar abarttılarki gündüz vakti giriyorlar evlere
Yeni evlendiği zaman ablamlara girmişti hırsız didiklemiş heryeri bulamamış bişey tuvalet masasının üzerinde pırlanta yüzüğüyle 5 milyonluk saati almışlar eşinin orginal markalı saatini almamışlar
böylede entresanlar
Allah fırsat vermesi canım
tekrar geçmiş olsun

Bal küpü dedi ki...

Akşam eve dönen arkadaşım ve eşi kapıyı bir türlü açamıyorlar. Meğer hırsız içerde ve kapının üstteki demirini kapatmış.Onlar anlayana kadar bütün altın vs. birikimi alıp balkondan kaçıyorlar. Bizimkiler ancak kapıyı söküp girince olan anlaşılıyor. Allah kötü insan şerrinden korusun herkesi...

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun, tetbirli olmaktan başka çare yok. Ama o da nereye kadar.

Ayca Karaoglan dedi ki...

Ayyy embir, inanmıyorum yaaa, çok geçmiş olsun tatlım. Şimdi açtım bilgisayarı senin yorumu görünce benim sinirlerim boşaldı... Kendine iyi bak canım, öptüm çok...

cigdemonur2 dedi ki...

Çok geçmiş olsun,daha kötü de
olabilirdi.Sevgilerimle...

Yeliz dedi ki...

bizde bu sene hırsızlık vakası yaşadık. şu an dış kapımımızda salon penceresinde vs pronetin alarmı var. en azından caydırıcı bir durum:(

beyaz mendil dedi ki...

Geçmiş olsun Embir'ciğim,hakikaten kötü bir duygu ertesi gün işe gittiğinde bile sanki hırsız oradaymış gibi gelir insana.

embir dedi ki...

Teşekkürler arkadaşlar, insan paranoyak oluyor. Herşeyden şüphelenmeye başladım. Daha ilginç ollan ise yazımda 4 monitörün çalındığını yazmıştık ama sabah anladık ki bir başka odadaki (benim çalıştığım oda) arkadaşımın bilgisayar kasası da çalınmış. Ben laptop kullanıyorum ve bu aralar laptopımı her akşam eve getiriyordum. Yoksa onca bilgide havaya uçacaktı. Düşünsenize hayatımız aslında bir makinaya bağlı. Hiç böyle düşünmemiştim ama yıllardır çalıştığım herşey, onca eğitim modülleri, raporlar, yazılar, sunumlar, fotolar oooo ay ne yapardım laptopum çalınsaydı. Sık sık dvdlere kopyalamak lazım.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Geçmiş olsun ya, gidene kadar kendini kötü hissetmişsindir.
Valla 4 ekran için uğraşıyorlar demek kş, o binaya da bekçi lazım üst katta soyulduysa.

Mehtap dedi ki...

embirciğim geçmiş olsun canım.Allah herkesi krusun. yaa!bu ne.Artık herkes tedirgin bu konuda.

embir dedi ki...

sağolun arkadaşlar, hırsıza kilit dayanmaz lafı çok doğru :(
Bekçi için diğer mülk sahiplerinin ya da kiracıların kabul etmesi gerekiyor. Bu arada apartman 5 katlı giriş katı hariç her kat soyulmuş.

Aslı ERATAÇ dedi ki...

Aaaaa? cok gecmis olsun..ben cok uzuluyorum boyle haberlere. elleri kirilsin hepsinin. Insallah kimsenin basina gelmez. Allah korumus sen de icerideyken de olabilirdi.Cok cok gecmis olsun tekrar.

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...