10 Aralık 2010

Kereviz Kızartması / Fried Celery



Genelde yemek tarifi vermem, yani yapınca hemen yerim fotoğraflayacak vaktim olmaz benim :) Yemek buldun mu yiyeceksin. Bu sefer kendime hakim oldum en acilinden iki foto çektim ve yemeye başladım.

Çok bilindik bir tarif olmadığı için paylaşmak istedim fakat görselim çok iç açıcı değil ondan kusuruma bakmayın artık ama emin olun tadı süper oldu.

Kereviz kızartmasının olduğunu bilmiyordum geçenlerde Fadiş'in bloğunda gördüm ve merak ettim acaba  nasıl olur dedim ve denemeye karar verdim. Gelelim tarife.

Akşam eve gelince kereviz kızartması tariflerine şöyle bir baktım. İki çeşit bir tarif vardı. Birisi direkt kızartma ve üzerine sarımsaklı yoğurt dökülerek yapılmıştı. Diğerinde ise önce 10 dakika haşlayıp sonrasında da yumurta, maden suyu, tuz ve unu karıştırıp haşlanmış kerevizleri ona batırarak kızartılıyor ve üzerine sarımsaklı yoğurt dökülerek yeniyordu.

Bende kereviz kızartmasına kendi yorumumu kattım. Evde maden suyu yoktu onun yerine bira koydum. (Maria Antoinette miyim neyim canım :)) Beyaz un yerine de mısır unu koydum. Haşlama işini de buharda yaptım. Sonrasında ise aynı bir yumurta, az tuz, göz kararı mısır unu ve birayı karıştırdım. Yaptığım bulamaca haşladığım kerevizlerimi batırıp teflon tavada az yağda kızarttım. Sarımsaklı yoğurt eşliğinde de mideme indirdim. 

Tadı hiç kereviz gibi değil. Ben daha çok midye tavaya benzettim. Midye tava seviyorsanız kesinlikle denemelisiniz. Süper bir lezzet, deneyin kendinizde görün. Aynı şekilde havuç kızartırsanız da süper olur. Ben çok severim. Şurada da kerevizin faydalarına ait bir yazı buldum. Belki okumak istersiniz.

Daha sonrada kepekli krep tarifimi paylaşırım... Afiyet olsun :))

6 yorum:

Fatma dedi ki...

Afiyet olsun, benim kerevizim sınıfta kalmış gibi görünüyor, fakat lezzeti gerçekten güzeldi:)

embir dedi ki...

Fidişim bunu senden öğrendim (yazımı da düzelttim) haber için teşekkürler.

fiamma dedi ki...

aaa kerevizi kızartmayı denememiştim oysa çokta severiz evcek zeytinyağlı ve çüğ tüketiriz, deneyeyim ben de, teşekkürler canım:))

fiamma dedi ki...

aaa kerevizi kızartmayı denememiştim oysa çokta severiz evcek zeytinyağlı ve çüğ tüketiriz, deneyeyim ben de, teşekkürler canım:))

embir dedi ki...

kesinlikle dene canım süper oluyor

Bitki Cadısı dedi ki...

Aaa bende ilk duydum bunu kereviz çok severim,etlisi,dolması,zeytinyağlısı hep yaparım,ama senin tarif çok değişikmiş gerçekten en kısa zamanda deneyeceğim bende.

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...