28 Aralık 2008

Mumluk Yaptım


Ne zamandır aklımda olan bir projeydi mumluk yapımı, dün ne yapsam diye malzemelerime bakarken artık giymeyip birşey yapmak için ayırdığım krokodil desenli pantalonumu gördüm, biten folyo rulosu da bekliyordu zaten, e haydi o zaman yapalım şu çalışmayı dedim.

Peki bunu yapmayı ben mi düşündüm hayırrr, çocukla çocuk yapmıştı ve bende onlardan görüp beğendim onca zamandırda malzemelerimi hazırlamış mumlukları yapacak zamanı kolluyordum.

Peki nasıl yaptım? Pantalonun paçasından ruloları kaplamaya yetecek kadar parça ekstim. Ruloyu üç farklı boyda kestim ve bir ucundan başlayarak yavaş yavaş yapıştırmaya başladım. Kumaşın boyunu rulomdan daha uzun kestim ve kenarlardan taşan kumaşları da içine kıvırıp yapıştırdım. Mumluklar çok şık oldu ve sıra içine mum koyma aşamasına gelince teknik bir sorunla karşılaştım. Rulonun genişliği tealighlar için dar, klasik mumlar için ise genişti. Şuan için ne yapacağımı bilemiyorum ama birkaç alternatif düşündüm. En kötü ihtimalle onları dekoratif amaçlı vazo olarak kullanacağım. Diğer alternatif ise içine sığacak uygun mumu kendim yapacağım :) Pantalonun kumaşı çok fazla sırada onlardan peçete bileziği, bardak altı ve büyük bir vazo kaplama projelerim var. Ne zaman yaparım bilemiyorum ama illaki yapıcam.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

krokodil kumaşı çok güzelmiş...madem fazlaca kaldı onları da geniş mumlara direkt yapıştırarak kaplayabilir yada mukavva kartonunu mumların ölçülerine göre kesip hazırlayabilirsin...kendi yaptıklarına da düşündüğün gibi tekli çiçekler koyup mumlarla takım oluşturabilirsin...kumaş olduktan sonra secenek çok..güzel kumaş buldummu hiç kaçırmam çok işe yarıyor...eline sağlık

Paşa dedi ki...

güzel bir görünüm olmuş boyutunu bilmiyorum ama makyajpamuğu koymak için kap da olabilir dekor olarak (tabi alt ve üsten pamuklar düşmesin diye kapak uydurulmalı eh bunu da yaparsınız:)))

embir dedi ki...

önerileriniz için çok teşekkürler arkadaşlar, kumaş henüz çok olduğuna göre önerilerinizi de değerlendirebilirim :)

Sibella dedi ki...

Görünümleri harika olmuş, bir de güzel bir işe yaratırsan dediğin gibi mumluk yada başka bir şey, çok güzel olur hayatım :))

Cocukla Cocuk dedi ki...

embircim projemizi begenip uygulaman bizi cok memnun etti, eline sağlık cok da guzel olmuş, biz şamdan gibi kullanmıştık. Tabi sadece dekoratif amaçlı...kumaşın da cok guzel bu arada yeni projelerini bekliyoruz...sevgiler

cicibici bişeyler dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık,çok iyi bir fikir vakit olursa denemek isterim.Mutlu yıllar.

Bitki Cadısı dedi ki...

ay benimde böyle bir pantalonum vardı,yeşil geçen verdim artık olmuyor diye,bunları görünce üzüldüm şimdi,çok hoş olmuş içinde mumla düşündüm ,ama mum uymaması kötü olmuş.Neyse sen bulursun bir şeyler..:))

Ayca Karaoglan dedi ki...

Embir'cim günaydın, çok pratik ve çok hoş bir mumluk olmuş. Vazo olarak da kullanabilirsin. İçine hazır çiçekle çok şık olur :) İyi haftalar canım...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yazının tamamını okumadan ,rulolara uygun mumu bulması ne iyi olmuş,iyi denk getirmiş diyordum ki yazının sonunda yüzüme bir gülümseme geldi :)
mum aramaya giderken ruloyoda yanına almalısın unutma :)
kumaş seçimin ise süper krokodil şık durmuş...

Adsız dedi ki...

şekercim bu keçe nerden alınıyor ki ben kaç yere baktım yok...sen nerden aldın..nasıl satılıyor ki bunlar metreyle mi kiloylamı:))))) o kadar görmedim ki anla artık böyle soruyorum işte

embir dedi ki...

Evet arkadaşlar teknik bir hata oldu işte :)) yapıcam bir şekilde ama ne zaman olur bilemiyorum :))

Ayça vazo olayını bende düşünmüştüm ama şimdi senin yorumunu okuyunca aklıma başka bir proje daha geldi :)) Bunları kurtarmak adına değilde başka birşey işte :))

Bitki cadım bu aralar elime aldığım herşeyden birşey yapma umuduna kapılıyorum koca bir hurç giysim oldu :))

Eylülbahçesi keçeleri hobi ürünleri satan mağazalarda bulabilirsin. Benim aldığım kesilmiş parça şeklindeydi. Geçenlerde leyya İstanbul'da bir keçeci bulmuş, metrelerce almış :)

Birde aklıma geldi eskiden Miray yazmıştı, şu renkli temizlik bezleri varya, gerçek keçe diye sentetik olanları satıyorlarmış, onun yerine bu temizlik bezlerinin kullanılabileceğini yazmıştı. Kullanmadığın polar giysilerde keçe yerine kullanılabilir. Hani keçeden önce onlardan da deneyebilirsin. Ben yazdığım üçünden de denedim. Ha birde yün kazağını çamaşır makinesinin en yüksek ısısında bir kot pantalon ile yıka ve makineden çıkan kazağını (daha doğrusu o artık bir keçe) keçe olarak kullanabilirsin.

Amma da uzun yorum oldu :))

Öptüm.

nalan dedi ki...

merak ettim niye kotla beraber atıyoruz makineye.
bu arada yukardaki leri ben de beğendim...

embir dedi ki...

Teşekkürler Nalan ablacım. Kotu da makineye koyuca yünü dövüyor :) Şap şap makinede dönerken kazağa vurduğu için keçeleşmesini kolaylaştırıyor.

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...