24 Ağustos 2009

Tatil Bitti Peki Nereler Keşfedildi-3

Image Hosted by ImageShack.us

By embir
Yedigöllerden sonraki durağımız ise Amasra oldu. Ben daha önce 2 kez gitmiştim bu 3. oldu. Neyse kujum görmemişti. Yedigöllerden çıkınca Zonguldak üzerinden Amasra'ya girdik. Akşam olmak üzereydi. Tam sahile sağa mı sola mı dönelim diye düşünürken bir kadın yanımıza yaklaştı ve ev lazım mı diye sordu. Evet dedik. Evini kiraladığını söyledi. Arabayı park ettik ve abla ile birlikte evini görmeye gittik. Tam kumsalın olduğu yerde bir arka sokakta ve en üst kattaydı ev. Yani tüm manzara gözlerimizin önündeydi. Yedigöllerden sonra ev bize saray gibi geldi :) Evi 2 günlüğüne kiraladık. Sabahta arkadaşlarımız gelecekti zaten.

Eşyalarımızı eve yerleştirdikten sonra dışarı çıktık. Nerede yenir içilir keşif turumuzu tamamladık. Arkadaşlarımızı ertesi gün karşıladık ve onlarla da gezdik, erkekler denize girmek istedi ama bizim yanımızda mayolarımız yoktu. Kujumda kendine oradan bir mayo aldı. Deniz bana soğuk geldiği için ben girmedim. Akdeniz ve Ege'ye göre oldukça dalgalı ve soğuk bir deniz.

Akşam Amasra'nın olmazsa olmazı rakı, balık ve salatayı yemek için denize sıfır rezervasyon yaptırdığımız balık restorana gittik. Sanırım kalabalıktan olsa gerek servis çok yavaştı, kahvaltıdan sonra birşey yememiştik, bu sebeple beklemek azıcık asap bozucu oldu. Neyse yedik içtik, gezdik, tozduk, alışveriş yaptık.

Ertesi gün dönüş için hazırlandık. Kaleyi, dalgakıranı gezdik. Dedim Çakraz'a da gidelim orayı da görün. Arkadaşlar Çakraz'ı Amasra'dan daha çok beğendiler. Belki çoook ilerde yeniden geliriz :)

Fotolara gelecek olursak sol üstten sağa doğru yazıyorum.

1. foto: Evin balkonundan kumsalın görüntüsü, terası da vardı, o taraf ormana bakıyordu. Evi gerçektende sevdim. Konumu da içide güzeldi.

2. foto: Çakraz yolunda tepeden Amasra görüntüsü

3. foto: Kaleden Amasra görüntüsü

4. foto: Rahmetli Barış Akarsu için hazırlanan alan. Heykeli, motorları falan vardı. Eskiden burada düğün yapılıyordu diye hatırlıyorum. Zaten çarşı, pazar onun posterleri ile doluydu.

5. foto: Kumsalda tavla oynarken sahibinden kaçıp bizim şezlongun altına sığınan efe köpek. Sahibi kızlara sarkmak için köpeği kullanıyordu. Biracıdır, sigara içer diye saçma sapan şeylere zorluyordu köpeği, yazık ya

6. foto: Barış Akarsu'nun anıtının olduğu yerden kale surlarının akşam görüntüsü

Amasra tatili bitti eve dönerken otoban çıkışında da 1 saat 10 dakika sıra bekledik. Biran önce yok kartı mı nedir ondan almak lazım.

Ben döndük ertesi gün herşeyi yıkadım, pakladım, akşamda valizimi hazırladım, kujumu evde bırakıp Eskişehir'e Vildan ablamları görmeye gittim. (Gitmeden öncede ona ve teyzeme lavanta torbası ve magnetler hazırladım. Fotolar çok aceleye geldi, pek iyi çıkmamış ama sonraki postumda sizlerle onları da paylaşacağım)2 gün sabahtan akşama kadar alışveriş yaptık. Çok eğlendim. Onunla olunca vakit nasıl geçiyor anlamıyorum. Şimdi onlarda evlerine döndüler. Dilerim 2 ay sonra bizde Almanya'ya onların yanına gidebiliriz.

İşte benim tatil mecaram böyleydi arkadaşlar. Tatil bitti, iş başı yapıldı. (Aslında bugün cmt, yazıyı önceden hazırlayayım dedim) Bakalım tatil sonrası ilk iş günüm nasıl olacak?

Sevgiler...

NOT: Tatile giderken laptopımı tamire verdik. Fanı soğutmuyordu. 15 gün sonra teslim alabileceğimiz söylediler. Yani yazılarımı şimdiden hazırlıyorum ama (ofis laptopımı kullanıyorum) yorumlara ve sizleri ziyarete birkaç gün geç gelebilirim. Haberiniz olsun.