Bakalım ilginç tasarımlarda daha neler göreceğiz. Bu bildiğiniz fırça ile yapılmış askılar. Sanırım fırça kısmını vernikle şekillendirmişler. Aşağıdaki fotoya bakınca oldukça sağlam olduğunu görebilirsiniz. Belki kileriniz için eskimiş fırçalarınızı bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Kaynak
ahşap boyama etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ahşap boyama etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
12 Ekim 2011
16 Ağustos 2011
Embir'in Pisili Duvarı
Oldukça uzun bir aradan sonra herkese merhabalar. Sanırım geçen ay yapmıştım bunu :) Paylaşmak bu güne kısmetmiş. Hani daha önce konserve kutusundan saksı yapmıştım ya, işte aynı peçeler ile bu sefer de balkon penceremi süsledim.
Aslında uzun süredir kullanmadığım balkonumu yaz için temizlerken pencerenin boyasının kalktığını gördüm. Temizlik işini bıraktım aldım elime beyaz akrilik boyamı üç kat boyadım. Ardından da pisili peçetelerimi transfer tutkalıyla yapıştırdım. Etrafına rengarenk çiçekler yaptım. Kuruyunca iki kat da vernik attım. Oh mis gibi oldu. Hatta üzerine yağan yağmurlar bile etkilemedi. Şimdi dört çift pisicik penceremin önünde aşklarını yaşıyorlar.
04 Ocak 2011
Anahtarlık/Takı Kutusu Yapımı
Kullanmadığınız bir çekmece, ahşap tepsi ya da kutunuzu boyayın. İçini kağıtla kaplayın, bir kaç kanca vida takın. Sonra dilerseniz anahtarlarınızı, olmadı takılarınızı asın. İşte bu kadar basit. Kaynak
26 Aralık 2010
farklı bir vazo / vase
Bu farklı yorumlanmış vazoları görünce bayıldım. Belki birilerine feyz verir diye ekleyeyim dedim. Kalınca bir mukavva ya da kontrplak alıp orta kısmında yapacağınız bir oyuk, iki tarafına yapacağınız şirin görseller ile vazonuz hazır bile :) Kaynak
03 Mayıs 2010
Biblomu Boyadım
Merhabalar,
Dün gece yarısı Sakarya Serdivan'dan döndüm. Dolu dolu üç gün geçirdim. Cuma günü eğitim vereceğimiz şubeye gittiğimizde eğitim salonunu hazırlamak istedik ama ortada sadece boş bir oda vardı. Akşama doğru ofis malzemeleri gelmeye başladı. Hepsi gönüllü olan şube çalışanlarının canla başla hazırlıklarını yapması beni çok mutlu etti. Onların bu kadar hevesli olmasından bizde gaza geldik. Mutfak için alınan malzemeler gelmişti bizde o gazla mutfağa girdik, yeni malzemeleri kutularından çıkarttık yıkamaya başladık :)
Hafta sonu olan eğitimde de insanların tatil günlerini eğitime ayırmaları ve hiç bir çıkarları olmadan üstüne ceplerinden para harcamaları... hissettiklerimi ifade etmek için kelimeler yeterli olmuyor. Hayatımda ilk defa birde katılımcılar bize sertifika verdi. Hep siz mi sertifika vereceksiniz dediler. Sertifikanın önemi de büyük yani... Sapanca gölünü de gördük. Her şey çok güzeldi. Bugün izinliyim, işe gitmedim ama akşam kursum var. Kursa gitmeden önce hazır zaman bulmuşken azıcık yazayım istedim.
Fotoğraftaki biblo Almanya'dan Hilal'in hediyesiydi. Bir kaç ay önce gri kısımları siyaha boyadım. Parmak yaldızı (adı neydi bunun bilemedim) sarı kısımlarını tekrar boyadım. Üzerine de bir vernik oldu da bitti.
Hazır vaktim varken size kursta yaptığımız çizimlerden de örnekler göstereyim istiyorum. Çizdiklerimi yarın yayınlarım. Şimdilik benden bu kadar. Esen kalın, sağlıcakla kalın...
04 Kasım 2009
Eskiden Kalma İşler
By embir
İşte yeniden çıktım karşına... ay nerden geldi aklıma bilmiyorum. Sanırım eskileri eşelediğim için oldu :))
Daha önce sizlerle paylaştığım konserve kutularını kaplama çalışmalarımdan birisi bu, sizlerle paylaşmayı unutmuşum. Aralardan fotoları bulup gün yüzüne çıkarttım. Renk kırmızı olunca adres belli, bunlar doğruca Vildan ablama gitti :)) Kız kullanıyorsun değil mi?
Diğeri ise minik ton balığı konservesinin tenekesiydi. Güllü peçete çalışması olarak yapıldı. Minik ise öyle içimden geldiği gibi:) Verniklenerek tamamlandılar. Minik olanın içine draje şeklinde boyadığım taşları koydum. İşte böyle...
03 Ağustos 2009
Ayakkabılarımı boyadım ama altını
By embir
Ayakkabılarımı yeniledim. Nasıl mı yaptım? Çok basit oldu. Aslında yapalı çok oldu ama ancak bu akşam son halini fotolayabildim. Ayakkabılarımın altının kırmızı renk olması istediğim bir vakit önce beyaz astar boya ile ayakkabının alt kısmını boyamadım. Boya kuruyunca kırmızı renk akrilik boya ile 2-3 kat boyadım ve o da kuruyunca sprey vernik ile cilaladım. İşte hepsi bu kadar...
Bir ayakkabımın altını da aynı şekilde yaptım ama onun üzerini de süslemek istiyorum. Bakalım ne zaman yaparım ve paylaşırım :)
11 Haziran 2009
embir'in taş boyamaları
İşte bunlarda sonuncuları. Bir dünya taşı boyadım. Şimdi hepsi balkonumda saksılarımın arasından bana bakıyorlar. Taşların bir kısmını boyadım bazılarında ise boyanın üzerine çiçekli peçetelerimi dekopaj tutkalı ile yapıştırıp sonunda da hepsini sprey vernik ile cilaladım. Oldu da bitti :)
By embir
05 Haziran 2009
Konserve Kutuma Kalpler Kondu
By embir
Buradaki konserve kutumu yaptığım zaman bu kutumu da pembe kalpli peçetem ile kaplamıştım. Peçetenin şekli itibariyle üst ve alta yerleştirdiğim kareli kısımlar istediğim uzunlukta değildi. Bende minik minik kesip birleştirdim.
Yapılışı pisili kutumla aynı. Zemini üç kat akrilik boya ile boyadım. Sonra da kestiğim peçeteleri kutumun üzerine peçete tutkalı ile yapıştırdım. Kuruyunca da sprey cila ile vernikledim.
Çöpe atacağınız konserve kutularını bu şekilde (hem kısa sürede hem neredeyse hiç para harcamadan) değerlendirebilirsiniz. Denemekte yarar var derim.
01 Haziran 2009
Konserve Kutusunun Değişimi
By embir
İşte varan 1
Sizlerden ayrı kaldığım sürede yaptığım bir çalışma ile karşınızdayım. Bu fasülye konservesine ait bir teneke kutuydu. Krem rengi akrilik boya ile kutumun dışını 3 kat boyadım. Ardından beğendiğim bir peçeteyi peçete tutkalı ile kutuma yapıştırıp kuruyunca da sprey vernik ile cilaladım.
Birçoğunuz bilirsiniz şu sprey vernikler ile aram hiç iyi değildir ama bu sefer başardım :)) Kedicikli peçeteyi kutunun iki tarafınada yapıştırdım. Aslında onu balkonumda kullanmak için yapmıştım. İçine çiçek ekecektim ama kıyamadım. Acaba ne olarak kullansam bilemedim yahu???
07 Mart 2009
Taş Boyamalara Devam
Taş boyama işi çok hoşuma gitti, haydi biraz daha boyama yapayım dedim. Bir taşı araba şeklinde boyadım. Bir diğerini yani kuzu olanı taş farem gibi kafasına taş yapıştırarak yaptım. Sürahi ve bardak olanI ambalaj kağıdından kesip dekopaj tutkalı ile, kalpli olanI ise peçeteden yine dekopaj tutkalı ile yaptım. Bunlarda henüz verniklenmediler. Bir kaç tane daha değişik modeller hazırlamak istiyorum.Yarın sabah Antalya'ya gidiyorum, kısa bir süre burada olamayacağım. Salı ya da çarşamba günü dönücem o zamana kadar hoşçakalın.
Şimdiden hepimizin kadınlar gününü kutluyorum. Kadın aklı kadın haklı :)
06 Mart 2009
Taştan Fare Yaptım

Hep taş boyamak istiyordum ama düne kadar buna zaman ayıramamıştım. Ramazan Bayramı için gittiğimiz tatilde bir dünya topladığım taşları yıkayıp kurutup beklemeye almıştım. Sonunda haydi dedim boyamaya başlayayım bunları. İki tane taşımı fare yaptım.
Bunları yapmak kolay aslında öncelikle bir büyük ve bir minicik taşı aldım. Küçük olanı burun yaptım. Peligomla yapıştırdım. Siyah asetat kalemi ile göz, bıyık ve kuyruk yaptım. Beyaz akrilik boya ile dişlerini yaptım. İşte bu kadar. Aslında verniklemem de gerekiyor ama evde yapınca boğulacak gibi oluyoruz, bu sebeple gündüz balkonda yapmak için bekletiyorum.
Birkaç tane daha taş boyama yaptım, onları da daha sonra sizlerle paylaşacağım.
Bunları yapmak kolay aslında öncelikle bir büyük ve bir minicik taşı aldım. Küçük olanı burun yaptım. Peligomla yapıştırdım. Siyah asetat kalemi ile göz, bıyık ve kuyruk yaptım. Beyaz akrilik boya ile dişlerini yaptım. İşte bu kadar. Aslında verniklemem de gerekiyor ama evde yapınca boğulacak gibi oluyoruz, bu sebeple gündüz balkonda yapmak için bekletiyorum.
Birkaç tane daha taş boyama yaptım, onları da daha sonra sizlerle paylaşacağım.
20 Ocak 2009
Mor Sepetim
Sepet sepet yumurta, sakın beni unutma. Unutursan küserim, hatıramı yırtarım :)) Hani mor çerçeve (zaten herşeyi mor yapıyorum bu aralar, neyse ki son çalışmalarımda renklerde değişiklik yaptım) ve takı askısı yapmıştım ya, işte o zaman bu sepeti de boyamıştım. Sepetin içinde elma şeklinde mumlarım vardı. O mumları içinden çıkartıp dış kısmını boyadım ve vernikledim. Sonra boyadığım renge uygun kumaştan sepetin içine fırfırlı bir örtü diktim. İçine de ufak tefek hobi malzemeleri yerleştirdim. Cici bir sepetim oldu...01 Ocak 2009
Mor Çerçevem
İkea'dan üçlü olarak aldığım çerçevelerimin iki tanesini kayınvalideme hediye olarak yaptığım gazetelik sprey vernik sırasında mahvolunda nasıl kurtarabilirim diye deneme yapmak için kullanmıştım. Üzerine parmak vernik ile eskitme yapmayı denemiştim. Daha sonra onları da farklı bir şekilde değerlendiririm. Şuan beklemedeler :)Gelelim sonuncu çerçeveme, onu elime aldım ne yapsam diye düşündüm. Elimde bir torba dolusu eski bozuk ğaralardan vardı. Onları denedim boyayıp üzerine yapıştırsam nasıl olur dedim ama kujum paralı çerçeve görüntüsünü beğenmedi. Bende aldım elime mor akrilik boyayı ve boyamaya başladım. Üç kat boyadıktan sonra, bir cesaret dedim ve sprey verniği yeniden kullandım. Bu sefer arkadaşlarımın tavsiyeleri üzerine şişeyi daha uzun salladım ve minik minik tıslarla uzaktan vernikledim. Bunu da iki kat yaptım. Gerçi sonra eşim ne yaptın sen bu koku da ne zehirleneceğiz diye tüm kapı ve pencereleri açtı :)
Vernikleme işleminin sonunda çerçevem genel hatlarıyla tamamlanmış oldu. Sonra da keçelerimden çiçek yapıp peligom ile yapıştırdım. Baktım çerçevemin içi boş fotoğraflarken güzel gözüksün dedim o sırada gözüme çarpen mor simli uhuyu elime aldım ve 10marifet yazdım. Bakalım sırada neler var???
16 Kasım 2008
Ahşap Boyama Gazeteliğim
Bu gazeteliğimi Eylül ayında yapmıştım. Kayınvalidemler evlerini değiştirdi ve bende onlara kendi emeğim olan bir hediye vermek istedim. Bunun içinde bir gazetelik aldım ve onu boyadım. Böyle yazdığıma bakmayın beni çok uğraştırdı. Birçok aksilik üst üste geldi. Neyseki tamamlamayı başardım. Hızımı alamayıp bir de melekli tepsi boyadım. Onu da kayınvalideme hediye ettim. Bu yazımı daha önce kujularda yayınlamıştım. Okumak isterseniz buraya buyrun. Orada gazeteliğimin başına nelerin geldiğini okuyabilirsiniz. 10marifetteki yorumları okumak isterseniz de buraya buyrun.06 Kasım 2008
Ahşap Boyama Tepsim
Yaklaşık iki ay önce kayınvalidem için yaptığım ahşap boyama tepsimi daha önce kujularda yayınlamıştım, buraya da taşımak istedim. Dekupaj tekniğini ilk defa kullanarak yaptığımdan biraz zorlanmıştım. Neyse ki kayınvalidem tepsimi çok beğendi. Kayınvalidem melekleri çok sevdiği için melekli peçete aldım. Tepsiyi zımparalayıp astarladım. Astarı kuruduktan sonra zemin için fil dişi rengi ahşap boyası ile 3 kat boya yaptım. Her katın arasında kurumasını bekledim ve kenarlarda taşan yerlerini zımparaladım. Tepsinin arka kısmı içinde aynı şekilde çalıştım. Kenarlarını çikolata kahvesine boyadım. Sonra peçeteyi desenin kenarlarından keserek tepsimde istediğim yere yerleştirdim. Dekupaj tutkalı ile resmin ortasından başlayarak dikkatlice fırçaladım (tutkalladım) Burada çok dikkatli olmanız gerekiyor. Peçeteyi katlara ayırıp tek katını kullanıyorsunuz, bu sebeple peçete inceliyor ve tutkal sayesinde yumuşayıp yırtılabiliyor. Dejupaj tutkalının tepsinin iç kısmına tamamen uyguladım. Tepsinin kenarlarınada parmak yaldızı ile geçerek hareket kazandırdım. Kuruması için bir gün daha bekledim. Daha sonra su bazlı vernik ile vernikledim. Bir gün daha kuruması için bekledim. Tepsimle ilgili yorumları okumak isterseniz sizi 10marifete alabiliriz :)
Etiketler:
ahşap boyama,
ahşap boyama tepsi,
ahşap teknikleri,
boyama,
dekupaj tekniği,
handmade,
hediye tepsi,
hobi,
melekli tepsi,
parmak yaldızı,
peçete tekniği,
tepsi,
tepsi boyama,
wood paint
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim
Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...
-
Bu aralar dergilere takmış durumdayım. Geçen haftadan beri bir dünya dergi aldım. Dergileri alıyorum sonrada haydi yüncüye iplik almaya, ip...
-
Bu yazıyı yoruma kapattım. Sıra çekilişte... Uzun zamandır aklımdaydı bunu yapmak hazır yeni yılda kapımızı çalmak üzereyken haydi dedim ...
-
Balkonlarımız için fikirler bölümünün üçüncü paylaşımını saksılarla ilgili yapmak istedim. Klasik düz saksılarınızı eğlenceli hale getirmek...