06 Ekim 2008

Mürdüm Cam Boncuk Kolyem

Yine kolay ve şık bir kolyemi sizlerle paylaşmak istedim.
Gerekli Malzemeler:
Kum boncuk
Orta boy cam boncuk
Büyük cam boncuk
Kolye ipi (mumlu ip)
Minik paralar
Yapılışı:
Ben bu kolyemi uzun (göbeğime kadar geliyor) yaptım. Sizde istediğiniz uzunlukta iki sıra ip kesiyorsunuz. (bir sıranın uzunluğu yaklaşık bir metre kadar olabilir) İki ipliği tam ortasından birbirine bağlıyorsunuz (ortası belli olsun diye burası enseye gelecek) Böylece dört sıra gibi gözüken ipiniz oluyor. (ikisi sağ, ikisi sol tarafa gelecek) Her ipe üçer adet kum boncuk geçirip düğüm atıyorsunuz. Bu işlemi aralıklarla dört kere uygulayın. Ardından dört sıra olan ipimizin iki tarafını bir araya getirip düğüm atıyoruz. Aynı işlemi her iki taraf için de uyguluyoruz. Orta boy cam boncuğumuzu ipin bir tanesinden geçirip diğer ipimizle düğüm atıyoruz. Sonra kum boncuklarla yaptığımız işlemi tekrarlıyoruz. Tekrar orta boy cam boncuk tekrar kum boncuk. Bu işlem de dört adet orta boy cam boncuk kullanılacak şekilde uyguluyoruz. (aynı işlem her iki taraf içinde uygulacak) son olarak yine kum boncuk işlemini uyguluyoruz ve her iki ucu (dört sıra ipliği) bir araya getirip düğüm atıyoruz. Büyük cam boncuğun içinden iplerimizi geçiriyoruz. (ipleri geçirmekte zorlanırsanız uçlarını yakarak sivriltin) Tekrar dört ipe sıkı bir düğüm atıyoruz. Sonra büyük cam boncuktan sarkan dört adet ipe 10'ar adet kum boncuk geçirip ucuna da minik paralardan birer adet takıyoruz. Sıkıca bağlayıp ipin ucunu yakıyoruz. Kolyemiz hazır.
ÖNEMLİ: Burada önemli olan her iki sırada uygulanan işlemlerin aynı hizada olması için birbiriyle paralel gidin.
İnanın kolyeyi yapmak anlatmaktan çok daha kolay

5 yorum:

Bitki Cadısı dedi ki...

kolyen çok güzel olmuş embircim,ayrıca yeni bloğunda hayırlı olsun, duydum hemen bakmaya geldim.

embir dedi ki...

Hoşgeldin canım. Teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

kolyeniz çok güzel olmuş, bende böyle kolyelerden yapıyorum. Çok eğlenceli oluyor.

Adsız dedi ki...

Canım yeni yerin hayırlı olsun netden buldukların kendininkileri ayırman iyi olmuş 2 blogunuda ekledim bloğuma kardeşim öperim çok

embir dedi ki...

Sevgili cw ve yasemin beğenmenize çok sevindim. Craftcım bende seni kocaman öpüyorum

Tiroid Papiller Ca: Tanı ve Ameliyat Sürecim

Merhaba, Burada olduğuna göre sanırım biraz kaygılısın. Ya kendin ya da çevrende sevdiğin, değer verdiğin bir insan için şu an da korku ve e...