29 Kasım 2010

Vernel ve Superbrands (Süper Marka) Ödülü

Merhabalar,
İşten geldim ve maillerime bakarken Henkel'in ürünlerinden olan Vernel hakkında gelen mail dikkatimi çekti, bende sizlerle bu bilgiyi paylaşmak istedim.


Türkiye’nin ilk yumuşatıcı markası Vernel; birçok alanda yılın en iyi markalarına verilen 2010 yılının yumuşatıcı kategorisinde Superbrands (Süper Marka) Ödülü’nün sahibi olmuş. 

Benim önem verdiğim mesele ise çevreye karşı duyarlı olması. Vernel'in kendi ağzından aktarıyorum. "Vernel çevreye karşı sorumluluğunu da üst düzeyde yerine getiriyor. Ürünlerini daha çevre dostu hale getirmek amacıyla ar-ge çalışmalarını kesintisiz olarak sürdüren Vernel, konsantre ürünleri ile bu alanda önemli adımlar atıyor. Vernel’in daha az su ve ambalaj kullanılmasını sağlayan, böylelikle doğal çevrenin korunmasına önemli katkıda bulunan konsantre ürünleri, markanın çevreci kimliğinin daha da güçlenmesini sağlıyor. Vernel, sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri ile toplumsal gelişime de destek sağlıyor." diyorlar. Diğer ürünler gibi yumuşatıcı alırken de çevre dostu ürün olmasına dikkat etmeliyiz!!!

Benim ilgimi çeken bir başka konu ise istatistiki bilgiler;
  • Yapılan araştırmalara göre Türkiye'de evlerin % 66'sında yumuşatıcı kullanılıyor.
  • Türkiye’de saatte ortalama 3 bin 800 adet Vernel satılıyor. 
  • Vernel ürünleri ile yılda 3,5 milyon ton çamaşır yıkanıyor.

Son bir şey daha vernel elektriklenmeyi engelliyormuş. 



Keçe Terliğim / felt slippers



Paylaşmayı unuttuğum bir çalışmayı da sayfama taşımayı başardım. Tamamen keçeden yapılmış terliğimi kujum ilk Kırgızistan görevinden dönerken getirmişti. Cıvıl cıvıl çiçekli terliğim ayağımı da çok sıcak tutuyor. 

Keçe seven arkadaşlarım belki terlik yapmak isterlerse örnek olur diye paylaşıyorum. 

Herkese keyifli bir hafta diliyorum, her şey gönlünüzce olsun. 

Sevgiler


26 Kasım 2010

DAMACANALARIMIZI SÜSLEYELİM Mİ?


embir


Sanırım çeşme suyu içen pek kalmadı. Hepimiz suyu damacana ile alıyoruz. Ben küçükken cam damacanalar vardı Ankara’da. Cam damacananın dışında da yarısına kadar yeşil bir plastik olurdu.  Su arabası gelince büyükler su kovalarını alıp kamyonun yanına giderdi. Sucular onu bizim götürdüğümüz kovalara dökerdi. Daha sonra o cam damacanaları sırtlayıp kapıya kadar hizmet getirmeye başlamışlardı derken artık bir alo ile kapımıza geliyor ama o camlarının yerini plastik damacanalar aldı..

Sizde kokoşluktan hoşlanıyor ve damacananızın görünmesini sevmiyorsanız bu süslü kılıflardan yapabilirsiniz. Çocuğunuzun kullanmadığı bir oyuncağı damacana kılıfına dikmeniz bile süslemek için yeterli olacaktır.

Siz bu satırları okurken ben Afyon’a doğru ilerliyor olacağım. Şimdilik benden bu kadar, haydi kalın sağlıcakla…


24 Kasım 2010

Yine Pirinç Ama Bu Boyunluk / Scarf



Annemin örgülerine devam ediyorum. Bu güzel mavi iple  (içinde simleri de var) pirinç örgü ile yaptı. Çok değişik şekillerde kullanılabiliyor. Ben bazılarını fotoğraflara yansıtmaya çalıştım. İki katlı, çapraz, düz nasıl isterseniz kullanabiliyorsunuz.

Veeee günün anlam ve önemine binaen öğretmenlerimizin bu güzel günlerini kutluyorum. E bizde eğiticiyiz bakalım bizi kutlayacak kimler olacak??? Aslında hem evlilik yıldönümüm hem öğretmenler günü benim için güzel bir gün olacak ;)

Kujuma Not: Aşkımmmm, seni çok seviyorum ve çok özledim... İyi ki evlenmişiz

23 Kasım 2010

Pirinç ve Saç Örgüsünün Elimde Dansı / Knit Gloves



İşte anneciğimden bir ürün daha:) Bunlar bayram ganimetlerimden...

Hani tunus işi bir çanta örmüştüm ya işte o iple aynı, hatta geçenlerde sizlerle paylaştığım boyunluğumun artan ipinden ve ona takım olarak örüldü. Pirinç örgü ve saç örgüsü eşliğinde yapılan yarım eldivene önce lastik örülerek başlandı. Benden sayı falan istemeyin zira ben örmediğim için vereceğim bilgi çok sağlıklı olmaz. Acaba diyorum şu pasajımı bir yenilesem ve bunları da oraya mı yüklesem???

Sizlerle paylaşacağım iki boyunluk, birkaç taç ve hala devam eden sürpriz bir çalışmam var. Yarın yani 24 Kasım evlilik yıl dönümümüz ve ben evde boynu bükük olarak kalacağım :( Zuzucuğum gideli bu cuma tam 8 hafta olacak.... Onu çok özledim.... Dönüş tarihi netleşse ona bile razıyım sanki yeni yılda bile yanımda olamayacakmış gibi geliyor :(( Bende Cuma sabahı Afyon'a gidiyorum, sanırım cmt gecesi evime dönmüş olurum.

Bendeki son durum budur arkadaşlar, haydi kalın sağlıcakla...

22 Kasım 2010

geçmiş bayram ve mor tacım / hairgrip

Geçmiş kurban bayramınız kutlu mutlu olsun arkadaşlar. Bu zuzucuklar masaüstümü süslüyordu azıcık kestim biçtim yazdım bayram postu olarak hazırladım. Gel gör ki tatil başladı ben anneciğime koştum, 9 gün yedim içtim yattım yazı falan hak getire:)) Ama bu arada bayramda annemin yaptığı ciciklerim oldu onları da hafta içinde yavaş yavaş sizlerle paylaşacağım.

Bayram bitti yuvama döndüm ve bayram öncesi yaptığım mor çiçekli tacımla yazımı taçlandırdım:)) Klasik yakma gül olayı. Fazla söze gerek yok. 

Herkese mutlu huzurlu sendromsuz bir hafta geçirmenizi diliyorum.




12 Kasım 2010

Çok basit taç süslemesi / hairgrip



Hiç bu kadar hızlı taç süslememiştim:)) Gerçekten sadece bir dakikada süslü bir tacım oldu. Bunu nasıl mı yaptım?

Annemin birisinin düğününde aldığı lavanta keseli nikah şekerinin güllerini kesenin üzerinden çıkarttım ve siyah düz tacıma doladım. İşte sadece bu kadar. Saçta da çok güzel duruyor. Sadece telin son bölümüne dikkat edin. Tacın dış kısmında kalacak şekilde dolamaya başlayın yoksa başınıza batabilir.

Bence hemen denemelisiniz. Şimdiden mutlu hafta sonları diliyorum.

11 Kasım 2010

Salatalığın Faydaları / benefits of cucumber

Dün bir arkadaşımdan gelen maili faydalı bulmam sebebiyle paylaşmak istedim. Salatalığın faydalarını buyurun okuyun.

Hemen hemen her gün yada haftada bir kaç kez yediğimiz salatalık namı değer (hıyar) ın bakın ne marifetleri var görelim... Okuduktan sonra vay hıyar vay dememek içten bile değil olağanüstü Hıyar bir süre önce bu bilgiler "The New York Times" gazetesinde yayımlandı.


1. Hıyar, günlük ihtiyacınız olan birçok vitamini içerir. Tek bir hıyarda Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B5, Vitamin B6, Folik Asit, Vitamin C, Kalsiyum, Demir, Mağnezyum, Fosfor, Potasyum ve Çinko ihtiva eder.


2. Öğleden sonra yurgunluk mu hissettiniz? Kahveyi, çayı, soğuk içecekleri bir taraf bırakın ve bir hıyar yiyin. Hıyar iyi bir B vitaminler ve Karbohidratlar kaynağıdır ve yediğinizde saatler sürecek yorgunluğunuzu kısa bir sürede ortadan kaldırır.

3. Banyo veya duştan sonra aynanızın buğulanmasından şikayetçi misiniz? Bir hıyar dilimini alıp aynayı ovun. Hem buğulanma yok olacak hem de pırıldayan bir aynaya ve nefis bir kokuya sahip olacaksınız.

4. Haşereler bahçenizi veya saksı bitkilerinizi mahvediyor mu? Bahçeniz için bir alüminyum tabağa (ya da alüminyum folyoya) hıyar dilimlerini koyup, ortada bir yere yerleştirin. Saksılarınıza ise birkaç dilimi toprağın üzerine yine alüminyum tabak veya folyo ile yerleştirin. Bütün mevsim haşerelerden kurtulacaksınız.  Hıyardaki kimyasallar alüminyum ile etkileşerek insanların algılayamadığı ama haşereleri deli eden bir koku yayar ve onların ortadan kaybolmalarına neden olur.

5. Bayanlar, sokağa çıkmadan önce veya denize-havuza girmeden önce bir süreliğine selülitlerinizden kurtulmak ister misiniz? Sorunlu bölgelerinizi birkaç dakika süreyle hıyar dilimleriyle ovun. Hıyardaki fitokimyasallar derinizdeki kollajenlerin gerilmesini sağlar, dış tabakayı sıkılaştırarak selülitlerin görüntüsünü azaltır. Aynı şekilde kırışıklıklara da iyi gelir (özellikle de göz civarındaki).

6. "Akşamdan kalma" sorununuzdan veya kötü bir baş ağrısından kurtulmak ister misiniz? Yatağa girmeden önce birkaç dilim hıyar yiyin ve ertesi sabah dipdiri, baş ağrısız kalkın. Hıyar, vücudun kaybetmiş olduğu gerekli besinleri takviye edici yeterli miktarda şeker, B vitaminleri ve elektrolitleri ihtiva ettiği için yediğiniz birkaç dilim sorunlarınızı hemen yok eder.

7. Özellikle diyet yapanlar, açlık dürtünüzü ortadan kaldırmak mı istiyorsunuz? Hıyar yiyin. 

8. Evinizde ayakkabı boyanız mı kalmadı? Taze kesilmiş bir hıyar ile ayakkabınızı ovalayın. İçerdiği kimyasallar ayakkabınıza hem harika görünen bir parlaklık verir hem de deriyi su geçirmez hale getirir.
9. Evinizde bir kapı, pencere ya da benzer bir şey gıcırtı mı yapıyor? Bir dilim hıyarı alıp gıcırtı yapan yerlere sürtün (tabii sürtünme yapan yerlere, menteşenin dışına değil!!) gıcırtı gidecektir. 

10. Kendinizi gergin, bitkin mi hissediyorsunuz (özellikle ders çalışan öğrenciler, yeni bebek sahibi olmuş anneler ve diğer herkes) ? Bir tas kaynar suyun içine bir bütün hıyarı ince dilimler halinde keserek koyun. Tası da bulunduğunuz odada uygun bir yere koyun. Hıyardaki kimyasallar ve diğer besinler kaynar suyun içine girince tepki gösterirler ve suyun buharı ile birlikte bulunduğunuz odaya yayılarak nefis bir aroma yayarlar. Bu aroma sizlerin tüm gerginliğini alarak sakin kişiliğinize dönmenizi sağlayacaktır. Özellikle öğrenciler bunu denemelidir.

11. Yemek yediniz (örneğin kebap) ve ağzınızdan kötü koku yayıyorsunuz. Bir hıyar dilimini alıp dilinizle damağınıza yerleştirin ve en az 30 saniye öyle tutun. Ağzınızda kötü kokulara neden olan bakterilerin fotokimyasallar sayesinde ölmesi nedeniyle bu sorundan kurtulmuş olacaksınız. (Soğan-sarımsak kokusu konusunda bir bilgi yok. Bunu da siz deneyin ve sonucu görün.)

12. Evyelerinizi, lavabolarınızı çevreye zarar vermeyecek bir şekilde temizlemek ister misiniz? Bir dilim hıyarı alıp temizlemek istediğiniz yeri ovun. Sadece yılların birikimi lekeleri kirleri temizlemekle kalmaz, ayrıca güzel bir parlaklık verir temizlediğiniz yere. Bunun yanında elleriniz de o temizlik malzemelerin verdiği zararlardan kurtulmuş olur.

13. Kalemle yazarken bir hata yaptınız ve hatayı silmek istiyorsunuz. Hıyar kabuğunu alıp yavaş ve nazikçe silmek istediğiniz yazıya sürtün. Boya kalemlerinde ve keçe kalem yazılarında da oldukça yararlı. (Bilirsiniz bazen çocuklarımız duvarlara yazılar yazar, resimler yaparlar. Onlarda da deneyebilirsiniz.



10 Kasım 2010

Bloğumla İlgili Yeni Kararım

Herkese merhabalar,

Biliyorsunuz bendenizin üç ayrı bloğu var. Burada sadece bana ait olan çalışmaları, kujularda ise netten bulduğum farklı çalışmaları yayınlıyordum. Bunları tek çatı altında toplamak benim için daha kolay olacak. Kujularda bu güne kadar yayınladığım tüm çalışmaları buraya aktardım ve kujuları geçici olarak servis dışı bıraktım :))

Bundan sonra embir ve morlavals bloglarımda sizlerle birlikte olacağım. Sadece haber vermek istedim....

ATAM SENİ ÇOK ÖZLEDİM


Her 10 Kasım'da kelimeler kifayetsiz kalıyor :( Cümleler boğazımda düğümleniyor. Hep keşke o yaşasaydı diyorum. O zaman ülkemiz böyle olmazdı. Halbuki, ATAM "Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız, bu kafidir" dememiş miydi? Kaçımız Ulu önderi anlayabiliyoruz? Kaçımız onun ülkemiz, haklımız için oluşturduğu ilkeler doğrultusunda ilerliyoruz? Sorgulamaya kalkınca soru çok ama çözüm üreten uygulayan kaç kişi var? Zaten bu bir kaç kişi ile olabilecek bir şey mi? ...

Her 10 Kasım'da bize ezberletilen şu şiir ile huzurlarınızdan ayrılıyorum.
Uzun uzun kavaklar,
Dökülüyor yapraklar,
Ben Atama doymadım,
Doysun kara topraklar.


09 Kasım 2010

Tüylü Peri Kızı Tacım / hairgrip



İşte karşınıza yeni bir taç süslemesi ile çıktım :)) Bu aralar bunlardan bol bol göreceksiniz. Çünkü süslemek için bol miktarda taç aldım:))

Biraz daha taç yapayım bunların hepsini pasajıma ekleyeceğim. Almak isteyen arkadaşlarımı pasajıma beklerim. Biraz taç hakkında bilgi vereyim. Saten kurdele ile çevresini kapladım. Elimde Hikmet teyzemin verdiği parça kürkler vardı. Onları kullanarak ve saten kurdeleden fiyonk yaparak tacımı süsledim. Tabi bir de taşlı peri kızım vardı onu da üzerine yapıştırdım.

Bakalım kimler beğendi tacımı?


08 Kasım 2010

Sorumun Yanıtı Burada



Evetttt geçen günkü sorumun cevabı ile karşınızdayım. Bunu annem genç kızlığında örmüş, o zaman bunlar pek bi modaymış:) Yakası açık kıyafet giydiklerinde üşümemek için böyle yakalık yapıp paltolarının içine giyerlermiş. 

Dahası o kadar çok çeşitte kullanırlarmış ki, ben hatırlayabildiklerimi fotoladım. Mesela bere oluyor. Birde önden kapatıp kulaklarda da tam koruma sağlayabiliyorlarmış. Lastik örgü ile yapılan bu boyunluğun denenebilecek bir çalışma olduğunu düşündüm. En yakın tahmini sevgili Fiamma yaptı aslında. Onu da buradan tebrik ediyorum. 

Örgü sevmiyor ya da bilmiyorsanız. Bundan polar kumaş ile de yapabilirsiniz, hatta triko ya da eski kazak ile de olabilir bence....

Herkese mutlu bir hafta diliyorum. Bayrama az kala haydi kalın sağlıcakla...

06 Kasım 2010

Tacım Nasıl Olmuş? / hairgrip



Yapımı çok basit bir taç ile karşınızdayım. Siyah düz taca silikon tabancası marifetiyle kurdela doladım. Bir de üç katlı fiyonk yaptım oldu işte. Beğendiniz mi?

Acaba diyorum uzun zamandır hiç pasaja da uğramadım. Bunlardan rengarenk yapıp pasajıma mı koysam? Ne dersiniz? Şu vergi ile ilgili geçen aylarda bir gelişme olmuştu sanırım. O ne durumda? Satış yapabiliyor muyuz? Bilenler bana bilgi verirse çok sevinirim.

Haydi mutlu hafta sonları...

05 Kasım 2010

Tahminleri Alayım



10 marifetten beni tanıyanlar bilir soru sormasını çok severim. Bu sefer soruyu burada soruyorum. Acaba fotoğrafta gözüken örgü nedir? Niçin ve nasıl kullanılır? Tahminlerinizi yorumlarda benimle paylaşmanızı bekliyorum. Sonucu merak ediyorsanız azıcık bekleyeceksiniz ama inanın beklemenize değecek. Bu basit şey ne işe yarıyormuş vay be diyeceksiniz :) Dahası sizde yapmak isteyeceksiniz. Bunun için Pazartesi sabahını beklemeniz gerecek. Cevap hazır Pazartesi günü yayınlanmayı bekliyor, haydi bakalım tahminleri alalım....

Çok Şık Taçlar / hairgrip

embir

Buradaki saç aksesuarlarını görünce paylaşmadan edemedim. Gerçekten de çok şıklar. Hayal gücünüzü de kullanarak bundan daha güzellerini de yapacağınıza eminim. Bu kadarcıkla yetinmem diyorsanız dahası için tık tık

04 Kasım 2010

Kumaş Çiçekler / fabric flowers



Ay bu çiçekler içimi açtı benim. Renkleri görüntüsü her şeyi ile çok hoş. Kesinlikle denemeliyim dediğim çalışmalardan birisi oldu. Bloğun sahibi yapılışını çok güzel anlatmış. Buyurun bakın.

03 Kasım 2010

Seksi ve Pratik Bluz Yapımı


Bu kıza bayılıyorum. Herşeyi iki dakika da kesip biçip yapıyor. Maşallah yani. Burada da üçgen bir kumaşın şık bir bluza dönüşünü izleyeceksiniz. Harika...

02 Kasım 2010

Birlikte Bir Rekora İmza Atalım mı?


Ben katıldım, yapmanız gereken çok basit resme tıklayın link açılsın kayıt olun ve bir resminizi ekleyin. İşte bu kadar...

Kazaktan Yelek Yapımı


Ya bayılıyorum böyle bir şeyden bir şeye dönüşen çalışmalara...

Bu da onlara bir örnek. Giymekten sıkıldığınız, ya da bir yerinde leke olan delinen vs kazağınızı atmak yerine onu şık ve modern bir yeleğe dönüştürebilirsiniz. Burada bunu nasıl yapacağınız aşama aşama anlatılmış. Buyurun bakın dikin giyin...

01 Kasım 2010

Kil Maskesi / clay mask


Dün kendim için kil maskesi hazırladım. Hadi dedim fotoğrafını da çekeyim de sizlerle paylaşayım. 

Kilin faydası nedir? Cildi temizler, sıkılaştırır ve besler. Oldukça ucuz olan kili evimizde rahatlıkla deneyebiliriz. Kili nasıl kullanırız? Aktarlardan bir iki liraya alacağınız kilden bir iki yemek kaşığını cam ya da porselen bir kabın içine koyun (aslında ben göz kararı yapıyorum) üzerine de çok az su ekleyin. Karıştırdığınızda macun kıvamına gelsin. Eğer cıvık olduysa azıcık daha kil ile ya da çok katı ise biraz daha su ile hazırlayabilirsiniz.

Su yerine sütte karıştırabilirsiniz. Ben bazen tatlı badem yağı ve kayısı hatta çilek yağı karıştırıyorum. Cildiniz kuru ise su yerine yağ karıştırmanız daha iyi olur. Ama dün sadece su ile karıştırdım, aradaki fark su olunca daha çabuk kuruyor, yağ ile karıştırdığınızda kuruması daha geç oluyor. Bence sadece su ile karıştırmak daha iyi, yine de siz bilirsiniz.

Dikkat etmemiz gerekenler: Göz ve dudak çevremize kil maskesini sürmeyin. Maske yüzünüzdeyken konuşmayın, yüz kaslarınızı çalıştıracak bir şey yapmayın. Ben bazen maske artarsa ellerime de sürüyorum. Bekleme işini de banyoda yapmanız daha iyi olur. Kil kurudukça dökülür, ortalığın batmasını istemezsiniz değil mi? Başka ne yazayım. Hah maske yüzünüzde kuruyunca rengi açılır. O zaman yüzünüzü ılık su ile yıkayıp maskeyi çıkartabilirsiniz. Bunun da daha kolay yolu hazır yüzünüzü yıkayacakken banyo yapmanız. Böylece yüzünüzü çok daha rahat temizleyebilirsiniz. Sonrasında da yüzünüze nemlendiricinizi sürün.

Ben şu saç boyalarının içindeki eldiven kapları var ya, sürpriz yumurta kabı işte onların içine kil koyup seyahatlerimde de kil maskesini uyguluyorum. Kil maskesini sizlerde hafta da bir uygulayabilirsiniz...

Tshirtten çanta yapalım mı?


İlk defa bloğuma bir video ekliyorum. Dilerim sorunsuz izlenebilir. Burada eski bir tshirtün 5 dakikada alış veriş çantasına dönüşümünü izleyeceksiniz.

Video bitince sıcağı sıcağına denemek lazım. Hazır yazlıkları kaldırırken eski tshirtler içinde güzel bir uygulama olur:)